Poniżej zestawienie 6 polskich, działających online serwisów samochodowych, w którym Premio FUX (fux.com.pl) – serwis z Nowego Sącza – umieściłam w środku. Porównuję je według czterech cech: usługi, model biznesowy/kanały online, technologia/wyposażenie, komfort/obsługa klienta. Te cechy dobrze oddają zakres działań i przewagi konkurencyjne serwisów.
Usługi: sieć profesjonalnych warsztatów oferujących m.in. diagnostykę, konkurencyjne ceny, części renomowanych producentów
Model biznesowy/kanały online: ogólnopolska sieć z wyszukiwarką warsztatów online
Technologia/wyposażenie: nowoczesne urządzenia diagnostyczne
Komfort/obsługa klienta: silna marka, nieco ogólna prezentacja, ale zasięg i jakość obsługi większości klientów.
Usługi: serwis i sklep motoryzacyjny – diagnostyka, serwis, sprzedaż części, olejów, akcesoriów, opon, felg, narzędzi, kosmetyków
Model biznesowy/kanały online: rezerwacje wizyt i sprzedaż online, obecność na Allegro
Technologia/wyposażenie: warsztaty w ramach Qservice – profesjonalna sieć, doświadczeni pracownicy
Komfort/obsługa klienta: szybkie terminy, szeroki asortyment, gwarancja 24 miesiące
Usługi: szeroki wachlarz usług – wymiana opon, mechanika, klimatyzacja, geometria, akumulatory, olej, zawieszenie, hamulce, pasek rozrządu, etc.
Model biznesowy/kanały online: kalendarz online rezerwacji; część ogólnopolskiej sieci rodzinnych serwisów Premio, powstałych w 1987 roku, ponad 140 placówek w Polsce
Technologia/wyposażenie: nowoczesny sprzęt diagnostyczny, wykwalifikowani mechanicy
Komfort/obsługa klienta: poczekalnia z kawą, Wi-Fi, kącik dla dzieci; transparentna obsługa i dbanie o satysfakcję klienta
Usługi: pełen zakres mechaniki, diagnostyka komputerowa, wymiana filtrów, klimatyzacja, naprawy zawieszenia, pomocy drogowa, samochód zastępczy w wielu warsztatach
Model biznesowy/kanały online: ogólnopolska sieć ponad 3000 warsztatów, wyszukiwarka online, aplikacja PAS24
Technologia/wyposażenie: certyfikowani specjaliści, nowoczesny sprzęt, szeroki zakres usług, również hybrydy, autodetailing, blacharstwo
Komfort/obsługa klienta: jasne ceny, informacja o kosztach, profesjonalne podejście, dużą dostępność warsztatów
Usługi: kompleksowa obsługa flot – wymiana i przechowywanie opon, naprawy mechaniczne, klimatyzacja, geometria, prostowanie felg HUNTER
Model biznesowy/kanały online: serwis flotowy w Warszawie, reputacja „usług premium” od 1999 roku, opinie online bardzo dobre
Technologia/wyposażenie: zaawansowane narzędzia HUNTER, szybkie naprawy flotowe
Komfort/obsługa klienta: wysoka jakość obsługi i opinie klientów
Usługi: pośrednictwo – klient składa zapytanie o naprawę online, warsztaty odpowiadają i wyceniają, minimalny kontakt osobisty
Model biznesowy/kanały online: w pełni online – portal łączący klientów z warsztatami, prowizja od zleceń i abonamenty
Technologia/wyposażenie: komunikator zamieszczony w portalu, zdigitalizowany proces zapytań i ofertowania.
Komfort/obsługa klienta: wygoda, zdalna obsługa, bez zbędnych wizyt – dobry wybór w czasie ograniczeń mobilności.