Artykuł sponsorowany
Silnik samochodowy jest jednym z najważniejszych elementów pojazdu, odpowiedzialnym za przekształcenie energii paliwa w ruch. Jak każde urządzenie mechaniczne, również silnik samochodowy może ulec uszkodzeniom z różnych powodów. Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na awarie silnika, i kilka elementów, które są szczególnie narażone na uszkodzenia. Poniżej przedstawiono najczęściej występujące elementy silnika samochodowego, które mogą ulec awarii.
Cewki zapłonowe są odpowiedzialne za generowanie iskry potrzebnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Często mogą ulegać awarii, zwłaszcza z powodu zużycia lub uszkodzeń elektrycznych. Uszkodzone cewki zapłonowe mogą prowadzić do nierównego działania silnika, trudności w uruchomieniu i utraty mocy.
Świece zapłonowe są bezpośrednio związane z cewkami zapłonowymi i mają za zadanie zapewnić iskrę potrzebną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Zużyte lub uszkodzone świece zapłonowe mogą prowadzić do trudności w uruchomieniu silnika, utraty mocy, nieprawidłowego spalania i wzrostu zużycia paliwa.
Tłoki są jednym z najbardziej dynamicznych elementów silnika. Poddawane są intensywnym cyklom ruchu w cylindrach. W wyniku ekstremalnych temperatur i ciśnienia, tłoki i pierścienie tłokowe mogą się zużywać, co prowadzi do spadku kompresji, spalania oleju lub utraty mocy silnika.
Wał korbowy jest głównym elementem odpowiedzialnym za konwersję ruchu prostoliniowego tłoków na ruch obrotowy. Pod wpływem obciążeń mechanicznych może ulec odkształceniom, pęknięciom lub zużyciu łożysk. Uszkodzony wał korbowy może prowadzić do drgań, hałasu lub nawet całkowitej awarii silnika.
Zawory umożliwiają przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów i usuwanie spalin. Narażone na duże temperatury i napięcia, zawory mogą się zużywać, palić lub zacinać. Awaria zaworów może prowadzić do utraty mocy silnika, niestabilnych obrotów lub nawet uszkodzenia całego układu rozrządu.
Uszczelki pełnią istotną rolę w silniku, zapewniając szczelność między różnymi komorami. Zużyte lub uszkodzone uszczelki mogą prowadzić do wycieków płynów (np. oleju lub płynu chłodzącego) lub spadku kompresji, co ma negatywny wpływ na wydajność silnika.
Układ rozrządu synchronizuje pracę zaworów i tłoków. Paski rozrządu, łańcuchy lub koła zamachowe mogą ulec zużyciu, pęknięciom lub rozciągnięciom. Jeśli układ rozrządu nie działa poprawnie, może dojść do kolizji między zaworami a tłokami, co prowadzi do poważnych uszkodzeń silnika.
Jeśli potrzebujesz odpowiednich komponentów, to koniecznie sprawdź witrynę internetową: esilniki24.pl.